19 Eylül 2012

The Avengers


Bugün The Avengers filmi ile karşınızdayız. Önce filmle ilgili kısa kısa; filmin yönetmeni Joss Whedon; Beyazperdede çok tecrübesi olmayan bir dizi yönetmeni. Filmin başrol kadrosu biraz kabarık; Robert Downey Jr. (Iron Man), Chris Evans (Captain America), Chris Hemsworth (Thor), Mark Ruffalo (Hulk), Scarlett Johansson (Black Widow), Tom Hiddleston (Loki), Jeremy Renner (Hawkeye) ve Samuel L. Jackson (Nick Fury). HIMYM’ın Robin’i Cobie Smulders ve bu filmde rolü oldukça kısa olan Gwyneth Paltrow’u (Pepper Pots) elbette unutmadım, ama rolleri biraz kısa olduğundan başrol kısmına yazmayayım dedim. :)

Filmin konusundan bahsetmeyeceğim, izlememiş olanlar bu yazıya daha fazla devam etmesinler. Spoiler vermemeye çalışacağız ama ister istemez önemli noktalara değinebiliriz :)

Filmin kurgusu gayet güzel, boş boş kötü adamların peşinde koşan süper kahraman filmlerinden değil kesinlikle. Kendi mantık çerçevesine sahip, aptal klişelere çok başvurmayan bir film olmuş. Loki kötü adama göre biraz sempatik biri bence. Kötü bir özellik gibi söyledim sanırım ama aslında hiç öyle değil. Filmlerde nefret uyandıran kötü karakterleri hiç sevmem, onları da kimse hatırlamaz zaten. Ama The DarkKnight’ın Joker’ini, The Silence of the Lambs’in Hannibal’ını bu yüzden kimse unutmaz. Elbette sempatik olduklarından değil ama akıllı kötü adamları canlandırdıkları için.

The Dark Knight demişken, birkaç benzerlikten bahsetmeden geçemeyeceğim. Loki, Joker kadar çok konuşmasa da onun gibi ne yaptığını bilen bir karakter olmuş. Yine benzer şekilde, yakalanmak için ortalıkta dolaşmaktan çekinmiyor ki, benim zaten bir planım var diyor. Bu arada ben filmlerde yapılan şeylerin yine filmde önceden anlatılmasını hiç sevmem, yani bir soygun yapılacaksa öncesinde bir grup insanın bu soygun hakkında konuşması bana çok saçma gelir, buna benzer şeyler bu filmde yok. O yüzden dizi yönetmeni dediğim Joss Whedon, beyazperdeye iyi bir başlangıç yapmış diyebiliriz. Ayrıca, The Dark Knight ile olan benzerliği de olumsuz olarak değerlendirmiyorum. Şu zamana kadar yapılmış en iyi filmlerden birinden esinlenmek ve bunu da doğru bir şekilde kullanmak oldukça önemli bir meziyet sonuçta.

Filmin aksiyon dozu da gayet yerinde, film hızlı bir şekilde ilerliyor, gereksiz sahne neredeyse yok. Aslında film 3 saat olsa kimse niye bu kadar uzun olmuş bu film demez, karakter çok olunca filmi doldurmak da zor olmasa gerek. Hulk’un sahnelerini çok beğendim, Hawkeye de benzer şekilde. Aslında herkes oldukça iyiydi ama Hulk ve Hawkeye farklı olmuş sanki :)

Aslında yazılacak çok şey var filmle ilgili, şu karaktere yazık olmuş diyebileceğiniz bir film değil. Herkes için önemli bir an mevcut filmde. Her şey yerli yerinde olmuş sanki, aslında beklentilerim de hiç düşük değildi ama yine de beklentilerimi karşıladı diyebilirim.

Son olarak filmde en sevdiğim sahneden bahsetmek istiyorum. Loki ile Hulk’un karşılaşmasında Loki ben Tanrı’yım ulan diye bağırır ve sonrasında Hulk’un tavrı çok süperdi :) Rahat gülebilmek için filmi durdurdum :)

Bu film için İzle veYorumla puanı: 9/10



Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...