27 Nisan 2011

The Rite

Dikkat: Bu yazı “The Fourth Kind” filmi için spoiler içerebilir.

Blogumuza Türkçe’ye Ayin adıyla çevrilen “The Rite” filmiyle başlayalım dedik. Ben korku türü filmlerden pek hoşlanmasam da Anthony Hopkins yüzü suyu hürmetine izleyeyim dedim. Colin O’Donoghue başrolü Anthony Hopkins ile paylaşırken Alice Braga da yan rolde gözlerden kaçmadı.

Korku filmlerinin gerçekten korkutucu olması için ya dini öğeler barındırması ya da konuyu uzaylı olmayan doğaüstü olaylara bağlaması gerekiyor. Aksi halde insanlar sadece film süresinde olacak ani ses ve bilgisayar efektlerinden irkilecek ama o an geçtikten sonra bunun bir etkisi kalmayacaktır. Uzaylı konusu da tamamen farklı bir olay, buna en iyi örnek olarak Milla Jovovich’in oynadığı “The Fourth Kind” filmi gösterilebilir. Sonunu uzaylılara değil de dine bağlamış olsaydı, gerçekten etkili olabilecek bir filmdi. İlerde belki bu filmle ilgili olarak da bir şeyler yazarız.

Ayin filmine gelince, film fena değil. Beklenti yüksek olmadıktan sonra hayal kırıklığına uğratmaz diye düşünüyorum. Korku klişelerine bolca rastlamak mümkün film boyunca. Şeytan çıkarma filmleri son dönemde yine popülarite kazanmaya başladı, bakalım arkası gelecek mi? Dediğim gibi benim korku filmleri için beğenme çıtam çok yukarda olduğu için bu filmi vasat buldum ama türden hoşlananlar için korku filmi kıtlığının yaşandığı bu dönemde izlenmeye değer diye düşünüyorum. Başrolde oynayan arkadaş pek meşhur olmasa da filmi idare ediyor. Bu filmin hızıyla 1-2 sene iyi iş yapar diye düşünüyorum.

Film için İzle ve Yorumla notumuz: 6,5/10


    

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Film çok korkunç değildi ama sadece Anthony Hopkins'in ürkütücü görüntüsü bile filme yetti bence. Filmin en güzel tarafı ise en kötü ruh olan Baal'ın şeytan çıkarma konusunda en ehil papaza musallat olmasıydı. :)

İzle ve Yorumla dedi ki...

Anthony Hopkins gerçekten etkileyici olabiliyor, adamın bakışları bile bi değişik :)

Adsız dedi ki...

film şeytan çıkarma hadisesi nedir ne değildir üzerine ve bu nedenle tartışılabilir veya karşılaştırılabilir ama kesin olan şu ki bir Anthony Hopkins gerçeği var

İzle ve Yorumla dedi ki...

Haklısınız, Hopkins'in seyirciyi hapseden bi yapısı var sanki, içimize işliyor canlandırdığı her karakterin bakışları.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...